close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אירוע עסקי למגזר הדתי/מסורתי – איך לעשות זאת נכון?

מערכת שורשכח תשרי, תשפ27/10/2019

שגשוגו של תחום הפקת אירועים במחוזותינו בשנים האחרונות, נעוץ לפני הכל בפתיחות ויכולת התאמה אישית לצרכיו של כל לקוח ואירוע- לכל מגזר ולכל סוג אירוע

תגיות:
שגשוגו של תחום הפקת אירועים במחוזותינו בשנים האחרונות, נעוץ לפני הכל בפתיחות ויכולת התאמה אישית לצרכיו של כל לקוח ואירוע, תוך פילוח והיכרות עם צרכי המגזרים השונים בישראל. הפקת אירוע עסקי הוא תחום בפני עצמו בעולם ההפקות, כאשר בשונה מאירועים פרטיים "רגילים", אירועים אלה מגיעים עם מטרה עסקית ברורה עבור מגוון קהלי יעד בהתאם לאופי הארגון.
הפקה ותכנון של אירוע עסקי לציבור דתי ו/או מסורתי היא הפקה מאתגרת בפני עצמה אשר משלבת אמירה ארגונית ויעדים לציבור בעל צרכים ייחודיים עליהם יש לתת את הדעת. בחברות וארגונים רבים נמצא שילוב בין קהילות ולא אחת הקהילה
הדתית תהיה משולבת בקהילה חילונית, מה שיצריך יצירת אירוע מכבד הנותן מענה אידאלי ומכבד לכלל המשתתפים. מלבד הצורך הראשוני והבסיסי באיתור של אולם במרכז כנסים שיארח את האירוע המיועד, ישנם מספר פרמטרים חשובים עליהם כדאי לתת את הדעת בעת

תכנון והפקה של אירוע למגזר הדתי/מסורתי, הנה הדגשים המרכזיים שבהם:
א. הסעדה וכשרות – על אף העובדה כי לרוב באירועים מכלל הסוגים נהוג כיום לשמור על דרגת כשרות ולו בסיסית במטרה לכבד את כלל המשתתפים, באירועים המיועדים לציבור הדתי כשרות בסיסית אינה בהכרח מספקת וחשוב לבדוק עם מזמיני האירוע מהי דרגת הכשרות הנדרשת. אולמות ומתחמי אירועים רבים יספקו הסעדה בהתאם להגדרת הכשרות המבוקשת, או לחילופין יאפשרו הפרדה בין מיקום לחברת הסעדה לצורך זה.
ב. קוד לבוש - באירועים עסקיים קיים קוד לבוש מסוים בהתאם לרוח הארגון. צוות האירוע כולו מחויב לקוד לבוש אשר לרוב הוא קבוע, אינו חושפני ומכבד. באירועים המיועדים לציבור הדתי חשוב להתאים את קוד הלבוש של הצוות לציבור המוזמנים, להקפיד על לבוש מקצועי ופרקטי מחד גיסא אולם אלגנטי ומכבד מאידך גיסא. בכל הנוגע לקוד הלבוש של הקהל קיימת מחלוקת האם לציין בהזמנה לאירוע מן המוזמנים להגיע בלבוש מותאם ולא חושפני (בעיקר באירועים בהם עשוי להיות קהל מעורב) או להניח זאת לשיקול דעתם. במקרה של אירוע שכולו מיועד לציבור הדתי לא יהיה צורך בכך, בעוד שבאירועים משולבים רצוי למצוא דרך להעברת המסר.
ג. הזמנה - עיצוב ההזמנה לאירוע חשוב הן לצרכי מיתוג והן לגיוס ומשיכת המוזמנים להשתתף באירוע. ההזמנה יכולה גם להוות כלי להעברת המסר לקוד הלבוש, בין אם במפורש ובין אם בצורה מרומזת, באמצעות עיצוב המשדר את אופי האירוע.
ד. סדר ישיבה - הציבור הדתי והמסורתי המתון אינו דורש לרוב ישיבה בהפרדה, אולם לעתים יעדיפו הפרדה כזאת באירועים הכוללים ריקודים או פעילות פיזית אחרת. ניתן ליצור אזורי ישיבה משותפת אולם רחבת בילוי הכוללת חציצה, וזאת בהתאם לצרכי הארגון והאירוע. גם באירועים בהם מתקיימת הפרדה מגדרית חשוב לייצר תנאי נוחות מלאים לכלל המשתתפים ללא אווירת אפליה.
ה. בידור ותוכן - לרוב באירועים עסקיים לתוכן ישנו ערך רב וחשוב לשלב תוכן איכותי בעל ערך מוסף, בהתאמה למטרות האירוע כמו גם לציבור המשתתפים. באירועים המיועדים למגזר הדתי נהוג לבחור במרצים ואנשי במה המשלבים סיפור אישי, אמירה וערכים, לאו דווקא כאלה הנוגעים לדת והיהדות ישירות, אולם בהחלט כאלה המשלבים אמירה ערכית אמיתית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה